Thursday 20 August 2009

Sajak peribadi


Sekadar Luahan hati....

Kadang2 aku rasa pelik,
kenapa boleh terjadi sedemikian rupa,
Bukankah kita semua mempunyai hala tuju yg sama?
Matlamat yg sepatutnya mengikat kita semua...

Namun...
Aku mendengari pelbagai cerita,
Cerita yg membuat otak berputar ligat,
Membuatkan mata dan minda tak mampu nyenyak,
Pabila malam semakin menua...

Bukankah kita sama-sama pernah belajar bersama?
Bukankah kita dulu sama-sama berdiskusi dan berkongsi rasa?
Kenapa kah cerita yg aku dgr begitu lain sekali?
Kepada siapakah yg patut aku berpihak di kala ini?

Perasaan tension, frust, depresss mula menghantui,
Mungkinkah ini mehnah yang perlu di tanggapi?
Untuk berupaya melangkah kedepan lagi?

Kalau boleh ingin aku menyelesaikan segalanya,
Aku pasti ada miscommunication di antara kita,
Aku tidak dapat menerima engkau adalah sedemikian rupa,
Atau mungkinkah aku sendiri yg terpedaya?

Maaf lah buat pembaca yg budiman,
Tulisan ini sekadar luahan hati yg lemah,
Aku hanya manusia biasa yg penuh dgn noda dan dosa,
Aku berharap dan berdoa moga Ramadan ini,
Memberikan cahaya dan penyuluh ,
Merungkai segala kekusutan yg menimpa....

Ameen ya Robb....

No comments: