Thursday 13 August 2009

Kematian...

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Diatas adalah lagu Subuh yg terakhir oleh Rabbani

Sejak akhir-akhir ini, banyak betul berita kematian yg di terima.. drp kematian ayahanda kak nita, kepada tok saudara sebelah ibu, Tok Wo yang baru meninggal beberapa hari lepas, berita kematian mrk yg menghidapi H1N1 di Malaysia...

dan yang terkini, pagi ini, Ustaz Asri (solo kumpulan Rabbani) juga telah pulang kerahmatullah...Innalillahi wainna ilaihi rajiun, daripada Allah kita datang, dan kepada Allah jualah kita kembali...

Sedih pulak rasanya...

So, what is it for us yg masih hidup ini?

Ajal maut semua di tangan Allah...telah ditetapkan sejak azali bilakah kita akan dijemput oleh malaikat maut...semua pasti akan menghadapinya cuma tak diketahui bilakah saat itu bakal menjelma...

Semasa ulangtahun saya baru2 ini, sebenarnya saya sgt takut, mengenangkan sudah 30 tahun saya hidup di bumi Allah ini...dan saya tak tahu berapa lama lagi saya akan diberi kesempatan utk menunjukkan taat setia saya kepadaNya...

Bila di fikir-fikir, di renung-renung, jika lah Allah mengambil nyawaku di saat ini...sudah bersediakah aku? Gerun sekali rasanya...tak sanggup rasanya nak menghadapi tinggal di kubur sendirian...apakah ada siksaan2 yg menanti? Bagaimana pula di Hari kebangkitan nanti, cukupkah amalan2 setakat ini? Aduhhh.... aku sangat tidak yakin dengan segala amalan ku ini...sedikit sekali...

Memang benarlah, hanya dengan rahmat Allah seseorang itu dapat memasuki syurga...aku juga antara berjuta2 hamba Allah yg memohon dan merayu moga di berikan rahmat itu..aku sungguh tak berdaya utk menghadapi api neraka Mu....

Life is only a play...janganlah kita semua tertipu dengan dunia ini...aku juga harap supaya tidak tertipu...kita harus jelas dengan matlamat hidup ini...

Dan kini, aku kan cuba memikirkan arah hidupku...semua saat hidup perlu di arahkan hanya utk keredhaanNya....


ps : Arena nasyid negara indeed has lost a jewel...suara ustaz asri mmg sgt sedap, and bagi saya takde yg leh challenge...moga Allah menempatkan dia bersama roh2 org2 soleh, amin

No comments: