Saturday 25 April 2009

Spring is in the air...


Gambar diatas di ambil di luar rumah kami...
Bunga-bunga mula memekar di sana sini...
Subhanallah, memang hebat ciptaan Allah..
Sangat cantek dedaun dan bunga2 di sekeliling...
Kalau begini ya cantek di dunia...
Takkan dapat ku bayang betapa cantiknya Jannah di sana...

Dengan kedatangan spring, pollen allergy sufferers pun mula menelan ubat2nya...
aku diantara yg di pilih oleh Allah utk menikmati allergy ini,
Alhamdulillah 'ala kulli haal..
Bergegas aku ke Boots (kedai pharmacy di sini) utk membeli pill hay fever...
Kalau aku lupa memakan pill itu dan berjalan ke tempat yg penuh rumput,
Penuh bunga dan dedebunga..
Allergi itu akan mula menunjukkan taringnya...
Lain org lain cara allergi pada badannya bertindak...
Bagi ku, my skin will be swollen, not to mention the itchiness that comes with it..

Tak pernah aku terpikir masa duk Malaysia dulu,
Manusia boleh allergic pada bunga2 cantek dan indah?
Allergy pada udang, sotong, budu, adalah...hehehe
Tetapi disini, hay fever allergy tu common..
Aku pun tak tahu bagaimana certain org kene and setengah lagi tak kene...
Yang pasti, manusia ni mmg lemah, hatta dengan debunga-debunga yg berterbangan....


No comments: