Tuesday 14 April 2009

Allahu Robbi


Kadang-kadang aku tidak faham..
Dulu aku ingat hidup ini hitam putih kesemuanya..
Semuanya jelas, bak sinar mentari yang terik menyinari...

Mungkinkah aku terlalu banyak berfikir...
Bercabang-cabang sinaps di otakku ligat...
Memikirkan apa yang berlaku didepan mataku...

Islam itu jelas dan tiada duanya...Itu yang aku pasti...
Perjuangan menyebarkan Islam itu adalah asas iman didada...
Menyeru manusia tanpa ada penat dan henti...

Aku berharap mendung yang tiba akan berarak pergi...
Aku berharap langit yang gelap akan cerah kembali..
Aku berharap yang jauh dirapatkan kembali...

Aku berdoa padaMu Ya Rabbul Izzati....
Aku merayu padaMu Yang Menguasai alam ini...
Satukanlah hati-hati ini...
Kerna aku hanya inginkan satu...
Satu sahaja didalam setiap nafas yang tersisa...
KeredhaanMu semata-mata....

No comments: