Tuesday 12 May 2009

Hidup ini..

Alhamdulillah...

Hidup ini bagi ku sangat hebat ciptaanNya...
Hanya kuasa yg Maha Hebat yg dapat mengatur pola hidup sebegini..
Setiap jiwa mempunyai pola hidupnya yg tersendiri...
Setiap jiwa merasa betapa pentingnya hidupnya dan kehidupannya...

Seorang perdana menteri sibuk mengatur urusan negaranya,
Seorang cikgu sibuk mengatur urusan anak muridnya,
Seorang petani pula sibuk mengatur urusan kambing itiknya,
Seorang pelajar pula sibuk mengatur urusan pembelajarannya...

Semua akan sibuk dengan dunianya masing2...
Begitulah aturan Tuhan..
Dan setiap jiwa itulah Tuhan Maha Melihat,
Tuhan Maha Mendengar,
Tuhan Maha Memerhati....

Hanya memikirkan konsep ini membuatkan aku terfikir,
Subhanallah, Hebat sungguh Hebat,
Allah yg Maha Kaya, Maha Pengatur segalanya..

Aku bersyukur dapat 'berkenalan' dengan Pencipta yg Sungguh Hebat ini...
Aku bersyukur menjadi hamba kepada Kuasa yg Maha Berkuasa ini..
Memang benarlah apa yg di firmankanNya didalam kitab agung,
KepadaNya lah kepunyaan segala nama2 yg indah2 dan baik...

Berbalik kpd cerita pola hidup ini..
Bertemu berpisah itu termasuk dalam pola kehidupan..
Tak dapat dipisahkan lagi...
Hari demi hari berlalu begitu pantas sekali,
Kengkadang berdebar-debar hatiku melihat masa pergi...
Perpisahan ini, aku seakan merasai peritnya walaupun ianya belum berlaku,
Kenangan dan memori indah akan sentiasa menjadi peneman hati...
Aku hanya mampu berdoa,
Moga kita bertemu kembali....
Jika tidak didunia, moga-moga di Jannah sana................

No comments: