Sunday 29 August 2010

A question to ponder..



Assalamualaikum wr wbt,

Selamat berpuasa di ucapkan kepada semua sahabat2 semua...dah lama tak menulis dlm blog ni...sibuk, tak sempat pun ada....kadang2 tu banyak benda2 lain yg perlu diutamakan dahulu..

Di kesempatan ini, saja nak share tazkirah yg saya dengar ketika menghadiri iftar di al amin baru2 ini...oleh Dr. Hafidzi..

Just a question to ponder...

beberapa hari yg lepas kita telah mendapat berita yg negara China telah mengatasi Jepun dalam kedudukan ekonomi...Jepun yg sebelum terkenal dgn brg2 electronik dan jenama2 kereta telah tewas dgn China...dan di jangka pada tahun2 yg akan dtg, negara China akan mengatasi kuasa gergasi lain skrg ini, which is America...

Now, the question is, what is the impact of China being the leading country in economy, hence the leader of the world with perjuangan Islam dan perjuangan Palestion dan konflik dgn Israel?

Menarik isu yg dikupaskan... He further said that, to answer the question , lets look back in the history of China and the world...sebelum dasar tertutup yg baru2 dibuka pada kurun ke 2o ini, cina pada suatu masa dahulu mengamalkan dasar terbuka, time ni lah yg Laksamana Cheng Ho datang ke Tanah Melayu, dan mengadakan hubungan baik dengan kesultanan melayu ketika itu..

So from history China ni bukan cam amerika or kuasa barat yg suka menjajah....mrk akan masuk ke negara2 dan menjalankan hubungan diplomasi...

And this is what we expect from China again when they become the world leader...

The Future is BRIGHT.... both for perjuangan dakwah dan juga perjuangan Palestin...InshaAllah...

Mari kita sama2 siapkan diri utk bersama2 dlm perjuangan tersebut...let us be a part of the victory, as the victory is SURELY ours!

PS: Sori tulis dlm nk cepat2, harap dpt la maksud tulisan ni....afwan jika bnyk kesilapan.

No comments: