Wednesday 23 July 2008

Alhamdulillah, all praise to God...

Minggu ini : Alhamdulillah, all praise to God...


Kali ni, cik lalat telah berpeluang berkongsi pengalaman dengan dua couple yang pergi berziarah ke bumi Allah dimana suatu hari dulu, setiap ruang inci tanah telah mendapat rahmah dengan berkumandang nye nama-nama Allah yang Hebat lagi Maha Suci....

Suatu ketika dimana tanah, air, pokok, bebatuan berzikir dan menyanyi gembira dengan manusia2 yang tahu apa ertinya hidup di bumi Allah ini..

Suatu ketika dimana Islam di jiwai, di fahami dengan hati dan diolah oleh akal menjadikan manusia itu benar-benar khalifah di muka bumi...

Mungkin pembaca tertanya2 dimanakah bumi Allah ini?

Disini lah yang di namakan bumi
Al- Andalus... atau di kenali juga dengan Andalusia, di selatan spain skrg ni... ( ye spain yg baru menang piala eropah tu :P )

Banyak betul yg nak diceritakan... inshaAllah akan di tulis bit by bit...

Perasaan? Gembira pun ada, sedih pun ada, marah pun ada....

Oh ye, ada jumpa makcik spanish yg masuk islam , pertemuan kami di kedai kabab...nanti kan ceritanya... ;-)

“Dan apakah mereka tidak mengadakan perjalanan di muka bumi, lalu memperhatikan betapa kesudahan orang-orang sebelum mereka. Mereka itu adalah lebih hebat kekuatannya daripada mereka dan (lebih banyak) bekas-bekas mereka di muka bumi, maka Allah mengazab mereka di sebabkan dosa-dosa mereka. Dan sekali-kali mereka tidak mempunyai seorang pelindung dari azab Allah” (40:21)

Ya Allah ya Rabb.... ampuni lah kami semua... ameen...

~Aku zubab hina~

No comments: