Tuesday 18 March 2008

TAK NAK CouPLe!




Saja nak tulis pasal couple2 ni.. dah lama dah berdiam tentang hal ni...dulu2 mmg la konsep ni cam samar2, tak sure boleh ke tak buleh..

tapi skrg ni, rasanya cam terang lagi bersuluh... semua tahu tak boleh, salah, tak ada dalam sisi Islam dan adalah one step closer to ZINA!

Tapi...

masakan bersepah lagi yang bercouple- couple?

masakan penuh pantai batu burok tu dengan lelaki perempuan berkepit?

masakan nampak lagi di bandar sheffield ni, student2 berpegangan tangan sesama bukan mahram?

Aduh- aduh...memang benarlah... dont judge a religion by its people...kalau tak mmg lama dah orang lari drp Islam because akan datang sok sek sok sek, cakap tak serupa bikin...

Alaaa akak... relax la... saya tak buat apa pun... kami 'ikhlas' berkawan...kami janji kawin lepas uni...

Apa kak sebuk2? Ikut suka saya la, kubur masing2... saya tak ganggu akak pun.. kami saling menyayangi...salah ke?!

Emak aku pun tak penah tegur, apa akak ni sebuk2... oi akak, mak ayah saya dah bagi blessing laa.. aku pegi kuar makan ngan dia pun dpt restu my parents...yang akak ni gatai nak masuk campur tu apasal ha? Jaga tepi kain sendiri dululah!

Erm..tapi kan akak... semua kawan2 saya ada boyfren n girlfren... rasa cam best gak kalau ada pasangan, rasa disayangi... best tau kak, ada org belanja makan..ada org care... apa salahnya, kalau setakat ringan2? kan manusia tu fitrahnya suka kepada berlainan jantina? Saya dah tak sanggup rasanya hidup tanpa dia...

Kak...saya tahu saya bersalah...saya tahu ni tak betul, tapi kan kak, saya dh tak daya lagi menolak... saya dah lemas...saya dah cuba menolak... tapi dia tetap datang, sy x sanggup melihat dia kecewa kerana saya...saya dah tak berdaya lagi...

Ni mungkin antara respons2 yang dilontarkan ..terperangkap dalam jerangkap samar syaitan...

Apakan daya, sayang seribu kali sayang...apa jua alasannya..the bottom line, it is wrong and will stay wrong! no matter what the excuses are... Syaitan akan menampakkan indah perbuatan yg haram dan menggoda kaum adam dan hawa bersama2nya ke neraka jahannam... Betapa banyaknye anak2 luar nikah... zina berleluasa, rogol semuanya kerna manusia tidak lagi menurut kata Tuhannya... Apakah kita lagi berilmu dan hebat drp Yang menciptakan Langit dan Bumi dan seluruh isinya??!!

Amboi amboi.... emosinya menulis...

beginilah adik2 ku sekalian...

tepuk dada, kuatkanlah iman...
Hanya iman yg dpt menguatkan mu..

jika kamu meninggalkan sesuatu semata-mata kerana Allah,
Allah sudah berjanji akan menggantikannya dengan jauh lebih baik...
percaya lah....

Bagi ibu bapa pula...

Jika kamu merestui anak mu berbuat maksiat, maka tunggulah di hari pembalasan di mana setiap action akan di tanya... sayangilah keluarga mu, isteri mu, anak-anak mu daripada api neraka yang menyala-nyala...

seposen dua dariku....


Sila lihat video ini... Katakan TAK NAK COUPLE!

No comments: